Tuesday, June 11, 2013

soryy, don't love you:(



My principle  in  a life about friendship.

assalamualaikum! 

I've told Alila( bkn nma sebenar). "jgn sayang kawan sgt:. Am I too bad because told that to her? Penghasut tegar betol aku ni. *muka evil*. Aku ada sebab ckp cmtu kt dye.  Sebab aku hidup ni da 19 tahun, alhamdulillah. Dah macam2 cubaan, dugaan, masalah, kebahagiaan yg aku rasa termasuk dlm ruang persahabatan. Dulu time kat sekolah aq pun penah ada group BFF. But last year before we garduate,kteorg ada msalah. Mslh ni sbnrnya dh lama tp bru nk meletup. And kteorg jd xrpat sampai skrg. Segan je bila jumpa. Btol la prinsip yg aku guna tu kan?


Jgn syg kwn sgt sbb nt cpt terasa, sensitif and bnda tu lah yg bt gaduh sebenarnya. Aku x ske cmtu. Sbb tu sampai skrg aku masih percaya dgn prinsip aku walau kdg2 aku terbabas sikit. Biasalah perempuan,,cpt rasa syg n cpt sensitif. Tp aku diamkan je klu aku trasa. Buat pe nk bising2. x best lah gaduh ngn kwn. Kwn2 aku slalu ckp yg aku ni xde perasaan. Mmg betol pon. Hehe. I'm pretend to be like that and skrg aku dah jd mcm tu.sbb tu aku jarang trasa ati ngn kawan.  Aku x rapat ngn sapa2.

Tunggu ada cik suami je. Hihi.. Gataiiii!!
Sbb suami kan best friend kita bila dh kawin:)./ aku insyaallah lg dua tahun akn mnamatkan zaman ank dara. Aminnnn.. Jodoh klu nk sampai, skrg pun bley. Insyaallah.

So, since I'm grown up now, aku rasa aq da xperlu nk gaduh2 ngn kwn ni. Tu zaman cinonet dulu. Berkawan ats siapa diri kita, dan mcm mana kita nk arrange kan friendship tu and how we want to cooperate with all our click. Friendship make us be a better person and more matured than before. Bkn bercinta je yg buat kita jd matured and konon2 nya tabah dlm mghadapi segala dugaan,, cehhh! Dlm berkawan pon bley lah. Bcinta tu side orders je dlm nk mematangkan kita, mainly dlm mncari n mngenal siapa diri kita and psgan kita. Itu part loving2 plk k,,skrg makcik yuyue tgh bincang pasal Friendship. Focus! Focus! Focus!

So, what I'm telling you before, don't love your friend  too much. Sampai bley terasa hati sgt2. cukup sekadar alas perut je. Hehe.* Idiom yg x mnjadi* . Kalau ada salah faham, betolkn cepat2. jgn tunggu lama2. aku pun penah gaduh ngn kwn2, so what I do is, I see her and talked from heart to heart. Aku ty dia, apa yg dye x puas hati, apa yg bt dia rasa sedih smpai nk mnjauhkan diri  ngn kwn2. and dia pun story mory lah kt aq dr A-Z. I got it what she's mean and I say sorry because make her felt that kind of way. Dia trima maaf aku but dia tak boleh nk kawan mcm dulu. Dia bley kawan biasa-biasa  je. Aku trima keputusan dia sebab tu hak dia. Aku x bley paksa dia. Hak dia, privasi dia. Kita jgn masuk cmpur dan jgn kacau. Mampu nasihat je.  Masalah aku dan dia da selesai Cuma dlm keadaan yg xbest cikit lah. Tp xpe,life still can go on. Aku still tegur dye mcm biasa. Aku ty dia jawab. Dia xty pon aku jawab.! Hehe. Bagi masa kt dye and dye. :)

Aku x suka org suruh aku pujuk dye dan dye. Sebab apa? Sebab masalah kitaorg da selesai. So, dh xda discussion yg kiteorg nk bt, dh xde luahan hati yg melimpah ruah nk luah. Sebab sume dah selesai . So, cmtu lah selesainya masalah friendship aku:)..dh x gaduh Cuma end up tu x berapa best.

Korang pun kalau ada problem ngn kawan2 jgn pendam, luah kn terus and bincang ngn kwn tu apa masalah korang yg sebenar and cari jalan penyelesaian yg rasa2 terbaekkk!. Ok boys and girls?? Dgr x nasihat cik mak ni? Bagussss!

p/s:
~ tak baik memutuskan silaturrahim. So, cpt2 perbaiki tali persahabatan taw, jgn biar putus.
~ tak baik bergaduh dan tak mintak maaf lebih dari tiga hari:). Maaf itu Manis:)

assalamualaikum:)


No comments:

Post a Comment

tinggalkan Nota Cinta anda,,terima kasih daun keladi...