Friday, February 22, 2013

just a little word..

kejar kecemerlangan,jangan kejar kejayaan.


setiap apa yang kita target tu mestilah ikut kemampuan diri sendiri and yg penting, tu memang kita nak,bukan sebab nak fight dengan orang lain. okay,contohnya,,kalau kita nak fight result ngan budak dekan,,mestilah kita akan berusaha abis-abisan kan? by hook or by crook,kita mesti nak result lagi tinggi dari dye. but pernah tak korang terfikir, it is worth, kalau kita dapat dekan lam exam and rasa happy sangat2 TAPI  diri kita tak berubah pun,tak "dekan" pun. :)

sebab apa aku ckap camtu..sebabnya, kita nak dapat dean list hanya semata-mata nk fight ngn org lain bukan sebab nak mantapkan kecemerlangan diri. niat pun da lain,camna diri nak cemerlang,,iya idakk??

so,just ikut yang diri kita nak, jgn ikut org lain.. kalau ikut org lain,sampai bila pun diri kita takkan berubah. tak salah nak jadikan dorg sbg role model, sbg pembakar semangat kita tapi jgn sampai semua benda nak fight ngan org tu. kalau awak ada kawan yg lg pndai dari awak and yg selalu dapat result tinggi, jgn lah fikir nak dapat result tinggi dari dia,,fikir yang awak nak jadi yang terbaik antara yang terbaik. got it? 

mmg explaination aku ni mcm melalut sikit but just think about it kay,,sharing is caring! daaa,,salam.

4 comments:

  1. saya sokong!!!kalau pandai kerana hafal buku...korang memang boleh berjaya pada uni tapi takkan berjaya dlm dunia kerja...coz org yg hafal buku just follow buku,fikiran tak meluas,iq tak kuat,kerja susah nk independent...apa aku melalut komen nih...ekekkee

    http://kasihlestariabadi.blogspot.com/2013/03/mini-ga-suka-suka-lestari.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha'ah,,betol2! ilmu yang kita dapat sepatutnya dipraktikkan. kalau dihafal je,memang ilmu tu akan cpt ilg, and kita sdri pun xkn dpt benefit nye:)

      Delete
  2. btol tu...lect sye slalu psn..dtg klas niat kna btol..bkn stakat niat nk blajar utk UP pointer je..

    ReplyDelete

tinggalkan Nota Cinta anda,,terima kasih daun keladi...