Saturday, January 12, 2013

miss my papa



I MISS MY PAPA:'(

everytime i on the phone with him,im about to cry,,huhuhu..cedey..miss him. aku rapat sgt ngn ayah aku ni. well,kiteorg sllu share everything together. he's my bestfrens. only him knows her daughter well. dye je taw mcm mne prngai anak dara dye ni,hehe,,yg degil sgtttt,,keras hati n xske ikt ckp org...so degil kn..huhu

dulu time aku kecik2, kiteorg sllu karaoke same2,,tiap2 ptg..sume lagu lama2,zaman2 lagu kump spoon,XPDC,salem,,mcm2 lah. sampai skg pon aku igt lg lagu2 yg kiteorg penah nyanyi sama2..hehe..lagu Tiara,suzana,suci dlm debu,CINTA,,mcm2 ado,haha. but now,dh lme sume tu xbt, skag ayh aku busy with his work,,ayh tu cikgu..so fhm2 lah kan keje dye mcm mana..penat sehhhh..petang baru balik. ujung mggu pun still kena pegi skul tuk selesaikan tugas yg bertimbun2 tu. tuisyen lagi lah.,hmm,,cuti sekolah pon xley nak hangout sama2..sedih but kiteorg still ada time tuk duk sma2.especially time tgk berita..haa,,time tu lah duk makan sama2 smbil borak,,wahhhhh,HEPII SGT~ wut a happy family i have:)

Ingt lagi time aku first time nak sambung belajar,,aku nmpak ayah aku sedih sgt2..aku pun tahan je air mata ni biar tak nagis..ayh aku pun sama.nmpk muka dia tahan sedih. ayh mana yg tak sedih kan,nak tinggalkan anak dara dia ni jauh2 kt tmpat org. he always said to me, "Kalau angah dpt tmpat study yang dekat ngn rumah kan lg bagus,tiap2 minggu bley pegi tengok angah". hmm,tp nk buat camne,da rezeki kt cini..
Tp aku terkilan jugak sbb aku tak dapat realisasikan harapan ayah aku tu,,he wanted me to be a teacher like him..even my sis pun is a teacher-to-be..time aku tgh pening2 nk plih tmpat blaja,ayah aku bagi pilihan,,"klu angah dapat PPUM,angah pegi la sana tapi klu dpt Maktab,so kena pegi mktab," time tu aku mcm degil ckit,aku ckp aku x berminat sgt jd cikgu but aku still isi borang IPG tu dgn hrpn aku dapat pegi interview tu but lastly,aku tak dapat..tp aku dapat PPUM..so aku pegi la sana. Amek kos Teknologi Makmal Perubatan. yang ni pulak mama aku pnyer cita2. dia ckp dia nk tgk anak dye belaja Perubata. so,her wish is accomplished. tadaaa~ skg aku da blja kt cni.

but for my papa,wlupun dye kecewa ckt tp dye still terima kputusan ni..tapi smpai skg,dye duk nasihat aku tuk apply IPG.. aku pun iktkan jelah..dye kan ayah aku so mstilah dye pun ad impian tuk ank2 dye kan,,

tiap kali aku teringat dye mesti nak ngis..waaaaaa! sbb so many things he did to our family,mcm2 dye korbankan tuk pastikan kiteorg adk beradik mkn cukup,kperluan cukup,tak tercicir ape2,everything!
same like my mama,wlupun penat tp tiap2 hari she will cooking for us,biar kenyang,mkn pun sdap.

my papa always encourage me to do everything that i love..mcm writing. aku terlibat ngn dunia penulisan ni pun sebab ayah aku yang bg semangat,, he knows her daughter well:). he encourage me to write a novel,puisi,cerpen.,mcm2 lah, aku masuk pertandingan pidato,syarahan,pantun  tu sume sbb smngat dr papa:)..he knows what her princess can do. that's why i luv him soo much! thanks pa for everything!




MY PAPA IS MY HERO!


No comments:

Post a Comment

tinggalkan Nota Cinta anda,,terima kasih daun keladi...